• Jonna Clæsøe

Kære iværksætter – butikken er åben, men hvordan ser I egentlig ud?

I har fået en god idé, har udviklet på den og står nu det sted i processen, hvor omverden skal kende til jeres produkter / ydelser og virksomhedens eksistens. Måske har I været i gang noget tid med salgsarbejdet, men kan ligesom ikke bryde igennem... hvorfor... ?

Har I tænkt på hvordan Jeres virksomhed præsenterer sig? Fremstår den professionelt, så potentielle kunder ubevidst opfatter Jer som en troværdig og tillidsfuld samarbejdspartner?

Måske, måske ikke??



Choker Design Studio har kontor i et co-working space og community for startups og innovative virksomheder og oplever meget ofte – med god grund – at den visuelle præsentation af én nystartet virksomhed halter en hel del. Fokus har naturligvis været et andet sted under opstarten, men når virksomheden er moden og skal præsentere sig for omverden, er dens fremtoning stærkt medvirkende til, om de bliver set og hørt og i sidste ende får kunder i butikken.


Choker Design Studio har været med til at kick-starte flere små start-ups ved at "klæde dem ordentligt på" med en unik professionel visuel identitet og/eller løbende assistere med designløsninger til deres markedføringsmaterialer. For start-ups med et lille brand- og markedføringsbudget, er det en stor økonomisk fordel, at kunne hyre en grafisk designer i perioder fremfor fuldtid.


Nogle starts-ups vælger, at få designassistance fra tegnestuen til den mest elementære branding fx. design af logo og website, andre for hjælp til udvalgte specifikke grafiske opgaver fx. infografikker el. supergrafisk element (stærkt dekorationselement) mens andre igen får hjælp både i udviklingen og udfoldningen af deres visuelle identitet samt de løbende brand- og markedføringsopgaver der følger efter.



Internetudbyder virksomheden "Fastspeed" er et eksempel på én af tegnestuen's kendte kunder.

De begyndte deres succes i The Camp og fik designhjælp af Choker Design Studio til alt fra den grundlæggende visuelle identitet (farver, billedestil, grafiske principper m.m.) til udfoldning af identiten på diverse løbende kampagne- og markedføringsmaterialer (annoncer, busreklamer, on- og offline bannere, foldere, flyers, infografikker til deres vejledninger, guidebrochurer og meget mere). Måske har du set dem i TV reklamerne?


Summasummarum – har I tænkt over hvordan I visuelt repræsenterer jeres virksomhed? Er I klædt pænt på, så jeres virksomhed fremstår homogen og professionel, når den ser dagens lys og skal møde jeres kunder?

Ikke? Så er dette hermed dagens bedste reminder fra tegnestuen :)








Seneste blogindlæg

Se alle

Pic of the week